General.BrowserWarning
 
3. marts

Super Dæk Service och Euromaster Danmark ska skapa branschens bästa däck- och bilverkstadskedja

NDI Group A/S och Euromaster Services et Management har idag ingått ett avtal om att slå samman sina danska verksamheter med visionen att skapa branschens bästa däck- och bilverkstadskedja. Avtalet är föremål för godkännande av den danska konkurrens- och konsumentmyndigheten.

Två av Danmarks största däck- och bilverkstadskedjor har idag tagit första steget mot att bli en. Detta sker efter att båda parter tecknat avtal om att familjeföretaget NDI Group A/S, som äger däck- och bilservicekedjan Super Dæk Service, tar över aktierna i Euromasters danska bolag och därmed alla tillgångar och verksamheter i Danmark, om det godkänns av de danska konkurrensmyndigheterna.

Ökat värde för kunderna
Bakom avtalet ligger en vision om att skapa branschens bästa däck- och bilverkstadskedja, där standarden för vad som kan förväntas när det gäller sortiment och service ska höjas. Båda parter är glada över denna historiska möjlighet att kombinera det bästa av två världar:

– Vi har stor respekt för Euromaster Danmark och deras många duktiga medarbetare. Jag är övertygad om att vi genom att kombinera den goda servicen från Super Dæk Service och Euromaster och ytterligare berika vårt produktsortiment med däck från Michelin kan ge kunderna den bästa upplevelsen hos oss, säger Benny Kristensen, grundare och ägare av NDI Group A/S.

– Vi är glada över att kunna meddela avtalet med NDI Group A/S idag. Vi känner igen dem för deras professionalism och de många saker vi har gemensamt. Båda kulturerna drivs av en stark "One Team"-kultur och att kunna erbjuda den bästa servicen och supporten till kunderna. Jag är övertygad om att sammanslagningen kommer att skapa ännu mer värde för både anställda och kunder i det nya upplägget, fortsätter Henrik Fusager, vd för Euromaster Danmark.

Täcker ett växande behov
Om avtalet godkänns kommer kedjan att ha knappt 100 däck- och bilverkstäder med över 650 anställda spridda över landet; och just den ökade lokala närvaron och möjligheten till ännu djupare kundrelationer är bland de avgörande drivkrafterna bakom avtalet:

Våra kunder är allt mer i behov av en pålitlig och serviceinriktad partner som finns fysiskt närvarande över hela landet. Under åren har många mobilitetsföretag också vuxit i storlek och geografisk täckning. I och med sammanslagningen ökar vi också vår egen geografiska närvaro och kommer därför att kunna säkra våra kunders mobilitet i ännu större utsträckning på en hårt konkurrensutsatt marknad, säger vd för Super Dæk Service, Peter Skriver, och utarbetar:

– Med sammanslagningen kommer vi helt enkelt att höja standarden för vad kunderna kan förvänta sig av oss – oavsett om du är privatchaufför, lastbilschaufför, maskinentreprenör, lantbrukare eller något annat. Vi tror att vi tillsammans kan skapa den bästa däck- och bilverkstadskedjan i Danmark vad gäller service, produktutbud och expertis, säger han.

Avtalet är villkorat av godkännande av den danska konkurrens- och konsumentstyrelsen, vilket förväntas under våren 2022. Fram till att avtalet är slutfört kommer Super Daek Service och Euromaster Danmark att fungera som två helt separata företag och kommer att fortsätta att agera helt oberoende av varandra i alla avseenden.

Presskontakt

Jens Jakob Velasco Hansen Kommunikationschef
NDI Sverige AB

Gamlemark/Blomstervägen
225 93 Lund
Sverige
Orgnr: 556221-8353
kundtjanst@ndi-se.com

Behöver ni hjälp?

Kontakta kundtjänst på:
046 379500

Måndag-torsdag: 8:00-16:30
Fredag: 8:00-16:00
Öppettider

Hitta snabbt

Kontakt
Om NDI

  • Visa
© 2024 NDI Sverige AB

 

WEBSHOP