General.BrowserWarning

Avtal och villkor

 

                                                                                    

 

Mottagandet av NDI produkter är detsamma som godkännande av nedanstående villkor.

Försäljningsvillkor:
Beställningar faktureras till de priser som gäller leveransdagen, oberoende av beställningens datum. Priserna inkluderar inte mervärdesskatt eller återvinningsavgift. 

Leveransvillkor:
Fraktfri leverans till ÅF eller helägd filial sker på för NDI billigaste sätt och med av NDI reguljärt anlitad transportör, understiger leverans 3.000:- netto exklusive återvinningsavgift debiteras frakt med 299:-. Understiger leverans 2.000:- netto exklusive återvinningsavgift debiteras frakt med 399:-. Understiger leverans 1.000:- netto exklusive återvinningsavgift debiteras frakt med 499:-.
Önskas leverans på annat sätt, eller till annan mottagare, förbehåller NDI sig rätten att debitera verklig merkostnad.
NDI tar inget ekonomiskt ansvar för extra kostnader som beror på försenad eller utebliven leverans.
NDI anger endast planerad leveransdag/sändningsdag från NDI:s lager, inte ankomstdag till ÅF.
Tänk på att helgdagar, klämdagar kan orsaka försenad ankomstdag.


Transportreklamation:
Kontrollera alltid godset vid mottagande. Vid synlig skada och/eller saknat gods skall det alltid finnas en notering på fraktsedel/åkeriets handterminal. Dold skada skall anmälas till åkeriet/transportören snarast, dock senast 7 kalenderdagar efter mottagandet. Om detta inte uppfylls har man ingen ersättningsrätt. Signering utan anmärkning av fraktsedel/handterminal är detsamma som godkänd transport. ÅF ansvarar vid leverans till annan leveransadress. NDI är dock behjälplig med reklamation till transportör.

Hanteringsavgift:
Oavsett om varor hämtas eller NDI utför leveransen, debiteras en hanteringsavgift med 100:- för varje leverans som understiger 1.000:- netto exklusive återvinningsavgift.

Återvinningsavgift:
NDI är ansluten till Svensk Däckåtervinning AB. För mer information se, www.sdab.se

Förpackningsansvar:
NDI är ansluten till FTI-Förpackningsinsamling. För mer information se, www.ftiab.se

Betalningsvillkor:
Enligt avtal.

Fakturering:
Faktura sänds via e-post som PDF eller som elektronisk faktura utan avgift.

Dröjsmålsränta och kravavgifter:
Dröjsmålsränta kommer att debiteras från förfallodagen till dess betalning kommer NDI tillhanda. Dröjsmålsränta debiteras per faktura. Dröjsmålsränta debiteras enligt räntelagen, referensräntan plus åtta procentenheter.
En påminnelseavgift på 60:- kommer att påföras vid påminnelse nummer 3.
Alla inkassoavgifter betalas av ÅF.


Produktgaranti:
Varje produkt försålt av NDI garanteras fritt från felaktigheter i tillverkning och material. NDI:s garantibestämmelser följer branschens i övrigt och NDI rättar sig efter dess villkor. Skulle mot förmodan något fel uppkomma, ej orsakat av yttre omständigheter eller fel användningssätt, skall felaktigheten/produkten anmälas i formuläret på NDI:s hemsida (http://reklamation.ndi.se). ÅF kommer efter registrering få ett mail med en bekräftelse på mottagit ärende.
Om NDI:s undersökning visar att produkten varit behäftad med felaktigheter, vilka faller under ovanstående garanti, kommer vi antingen att reparera den eller ersätta den med en ny i förhållande till den tjänst den lämnat. Utöver detta lämnas ingen direkt eller underförstådd garanti. I inget fall ansvarar NDI för skador som kan uppstå genom användning av dessa produkter.

Hjul eller fälgleverans:
Innan hjulen eller fälgarna tas i drift!
Ringtrycket skall justeras till det korrekta enligt maskin/fordons/däck tillverkarens rekommendationer.
Bultar/muttrar skall spännas med korrekt moment samt kontrolleras regelbundet under drift och efterdras.
För däck på delbar fälg skall pumpning till korrekt ringtryck ske först när hjulet är monterat på maskinen/fordonet.
Det är viktigt att ovanstående följs för att garantin skall gälla!


Massivfyllning:
Vid massivfyllning av hjul kan garantin upphöra att gälla då man åsidosätter leverantörens/producentens rätt att kunna besiktiga sin produkt och/eller reparera den enligt gällande regler. Hör alltid med tillverkaren/leverantören vad som gäller.

Returer:
Alla returer måste godkännas av NDI och ha ett returnummer. Returönskemål anmäls i formuläret på NDI:s hemsida (https://retur.ndi.se). Ni kommer att få en bekräftelse på angiven e-postadress på de varor som är godkända för retur samt besked om returkostnaden inkl. returfrakt.
Vid retur har ÅF ansvar att returnera produkten i samma skick som vid mottagandet.


Öppettider:
NDI:s ordinarie öppettider för kundservice är måndag – torsdag 08:00-16:30, fredag 08:00-16:00.
Öppettider för avhämtning på lager är Mån-Fred. 09:00-14:00.
Inför helgdagar kan NDI:s öppettider avvika. Se aktuell information på hemsidan.


 

 

NDI Sverige AB

Gamlemark/Blomstervägen
225 93 Lund
Sverige
Orgnr: 556221-8353
kundtjanst@ndi-se.com

Behöver ni hjälp?

Kontakta kundtjänst på:
046 379500

Måndag-torsdag: 8:00-16:30
Fredag: 8:00-16:00
Avvikande öppettider

Hitta snabbt

Kontakt
Om NDI

 

WEBSHOP